Els professionals de l'educació hem de ser cada cop més conscients de la diversitat afectiva i sexual de la nostra societat i de les aules dels centres escolars. Tenir una orientació sexual minoritària pot suposar dificultats en el desenvolupament integral de la persona, en la seva autoestima i en el seu autoconcepte, en la realció amb els altres i en el rendiment acadèmic; sovint a causa de l'homofobia social, la manca de referents positius, els insults com a primera i única informació sobre la homosexualitat.
No és possible un desenvolupament integral dels nois i noies i dels fills de families homoparentals sense un sistema educatiu que mostri la seva realitat afectiva. Els professionals de l'educació tenim un paper decisiu a l'hora de fer avançar l'escola cap a diferents realitats, a l'hora d'educar persones més tolerants i respectuoses amb les diferències, donant informació sobre les diferents formes d'estimar, dels diferents models de familia, els recursos existents, etc. La diversitat afectiva i sexual és una realitat social de la qual s'ha de parlar i es parla però que encara està per entrar en els curriculums escolars.
En la sessió d'avui, realitzarem les dues dinàmiques següents:
- INJÚRIES: Dinàmica de grup per posar de manifest l'abast de les injúries del llenguatge que té com a objectiu donar a conèixer als nois i noies els sentiments que generen aquestes expressions i afavorir l'empatia per tal que es posin en la pell de les persones que reben aquestes formes de violència simbòlica.
- SEXE I GÈNERE: Dinàmica destinada a identificar i diferenciar els termes referents al sexe, el gènere i la identitat de gènere mitjançant la realització d'un joc de rol sobre la identitat de gènere.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada